جمعه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۲

وقاحت

نازی: اون کسی که چتر رو ساخت عاشق بود؟
من: نه عزیز دل من، آدم بود. 

حسین پناهی - شعر ستاره

***
هر چقدر هم تحصیل کرده و مترقی و اجتماعی و اهل ذوق باشی، هر چقدر خوش پوش و خوش تیپ و متین باشی، وقتی شعور احترام گذاشتن به طرف مقابل ات رو نداشته باشی، می تونی کاری کنی که تو کمتر از ده روز طرف ات رو اونقدر منزجر و دلزده کنی که از فضای حقیقی و مجازی اش حذف ات کنه. می تونی کاری کنی که طرف مقابل ات، که با کلی امید و دید مثبت جلو اومده، از حتی همون یک ماه معاشرت باهات هم شرمگین باشه.

گه بگیره این دنیایی رو که توش، یه آدم  تحصیل کرده و مترقی و اجتماعی و و خوش پوش و خوش تیپ و متین به خودش اجازه می ده بهت با پرتوقع ترین لحن ممکن اعتراض کنه که چرا فلان عکس یا فلان پست ات رو توی فیس بوک برای اون بستی؛ یعنی اینقدر وقیح باشی که از طریق پروفایل بقیه بری تو حریم شخصی رفاقت دو نفر، و بعد خودت رو محق بدونی که چرا از یه حریم شخصی دور نگه داشته شدی. وقتی هم که دست آخر حذف اش می کنی، با یه پیغام بهت بگه که امیدوارم دلیل قانع کننده ای برای رفتارت داشته باشی. عوضی.

۲ نظر:

  1. یعنی ... اه! چه می دونم! اه! بدی ماجرا اینه که همیشه آدما خودشونو بهترین میدونن! اعصاب ندارم!

    پاسخحذف
  2. یا اینکه به زور ازت بخوان بدونن چته، مشکلت چیه بعد هی بزنن تو سرت دردلی که با طرف کردیو، یا اینکه تو چشمهای طرف نگاه می کنی می گی ازت متنفرم ولم کن، ولی یه جوری محترمه، بهش میگی نمی خوام باهات ارتباط داشته باشم... انقدر رک! بعد با یکی دیگه بری بیرون، مدام بزنن تو سرت که تو به من خیانت کردی... زمانی که حتی باهم در ارتباط هم نبودیداااا! و می دونی که نمی خوای هم با این در ارتباط باشی!! یا اینکه طرف بیاد یه زمانی که به حساب خودش دوست داشته واست یه کاری بکنه، بعد مدتها که با هم تموم کردید طرف تو همون شرایط باشه و تو واسش اون کار رو انجام ندی... واست صورت حساب بفرسته که پول کارهایی که واست کردم ایناس! همشو پس بده:)

    پاسخحذف